Hur man inte säljer resor
Vi har funderat lite på att ta en liten tur till Norge i sommar på privat semester, och jag fick då för mig att kolla in Hurtigruten. Jag har aldrig åkt den och det kanske vore roligt, andra säger ju att det ska vara en magnifik upplevelse.
Väl på deras webbplats blev jag väldigt förvirrad. Jag är en ganska van internetsurfare men jag måste säga att jag ger upp med denna.
Kolla bilden:
Jag kan köpa min resa på flera ställen. Det är bra! Telefon, resebyrå eller det som jag är intresserad av, via deras webbplats.
Jag klickade på ”Köp din resa här” och trodde allt var frid och fröjd. Är det meningen att man ska skicka e-post till dom kanske? Där finns ju en e-postadress.
Den trista sanningen är att internetbesökare har väldigt lite tålamod och om den genomsnittlige besökaren inte hittar vad han söker inom 4 sekunder så lämnar han webbplatsen. Hårt, men sånt är livet.
Det blev ingen resa med Hurtigruten. I alla fall inte denna gång.
Artikeln postad av Robert F